ضربه گیر ستون

تصویر 1 ضربه گیر ستون

معرفی ضربه گیر ستون پارکینگ

ضربه گیر چیست؟

عناصر و مواد ضربه گیر:

ضربه گیر الاستومر:

ضربه گیر فولادی:

تصویر 1

تصویر 2

معرفی ضربه گیر ستون پارکینگ

ضربه گیر ستون پارکینگ صنایع لاستیک سازی صنعت اصفهان از تولید محافظ ستون پارکینگ با ساختاری متناسب با دو بخش فلزی و لاستیکی این محصول لاستیکی خبر میدهد. در دو گروه شاسی دار بدون شاسی است. |  ضربه گیر صنعتی |

شاسی دار همراه با تولید قطعه لاستیکی برای محافظت از ضربه ناشی از برخورد خودرو با ستون پارکینگ و قسمت فلزی ضربه گیر برای ثابت نمودن آن بر روی ستون تعبیه شده است.| ضربه گیر پل |

بدون شاسی از لاستیک با کیفیت برای ضربه گیری استفاده می کند. ضخامت های مختلفی از محافظ ستون پارکینگ در صنعت لاستیک سازی اصفهان موجود است. نمونه ای از کار ما را در تصویر 1 ببینید.

ضربه گیر چیست؟

متداولترین شکل جداکننده ستون از سقف ضربه گیر است. که از لایه های افقی پیوندی متناوب ورق های لاستیک نئوپرن و صفحات فولادی تشکیل شده است. پل ها و سایر سازه ها همچنین ممکن است با دستگاه هایی که دارای هسته سرب جامد هستند. جدا شوند که با تغییر شکل پلاستیک ، انرژی لرزش را جذب می کنند. ضربه گیر پارکینگ و ضربه گیر ستون پارکینگ را نیز مطالعه کنید.

ضربه گیر یک جزء از پل و پارکینگ و … است که به طور معمول بین زیرسازی ها و روبنا قرار دارد .و نقش مهمی در انتقال نیرو و در انحراف تغییر شکل ناشی از تغییر دما و زلزله بازی می کند. ضربه گیر پل بارها و حرکت های اضافی  را در هر دو جهت عمودی و افقی از روبناء پل منتقل می کند. و آن بارها را به اسکله ها و فراتر از پل ها منتقل می کند.

این بارها می توانند بار مستقیم و بار غیر مستقیم در جهت های عمودی مثل بار باد ، بار زمین لرزه و غیره  را از جهات افقی دفع کند. در مهندسی پل به زیرسازی ها ، اسکله ها و ضربه گیر ها سازه های پشتیبانی گفته می شود. |  ضربه گیر صنعتی |

عناصر و مواد ضربه گیر ستون:

به استثنای تنظیماتی که روبنا با زیر ساختاری یکپارچه است. قاب بندی روبنا در بالای دستگاه های تحمل قرار دارد که در بالای عناصر زیر ساخت قرار دارد. این دستگاه ها در پاسخ به بارگیری ، عناصر زیر ساختاری را از انحراف و چرخش روبنا حفظ می کنند. و گاهی از حرکات حرارتی روبنا ، در حالی که مسیر بار را برای پشتیبانی فراهم می کنند.

ضربه گیر که به عنوان یک پین عمل می کند ، اجازه چرخش را می دهد. در حالی که روبنا را از حرکت به صورت افقی محدود می کند ، یک ضربه گیر ثابت است.

با توجه به بارهای بزرگی که باید از ضربه گیر عبور کند. پیش از سال 1950 تقریباً تمام دستگاه های ضربه گیر پل بزرگراه از فولاد ساخته شده بودند. و از آن زمان تعداد زیادی ضربه گیر هستند. ضربه گیر فولادی ثابت تقویت کننده است.

در تقویت کننده چهار مؤلفه اساسی ضربه گیرها عبارتند از: صفحه تنها (متصل به روبنا) ، وسیله ضربه گیر ، صفحه سنگ تراشی (متصل به زیرسازی) و پیچ های لنگر (که صفحه سنگ تراشی را در جای خود نگه داشته و ممکن است در سایر تنظیمات ضربه گیر برای مهار دستگاه ضربه گیر). نمونه ای دیگر از کارهای ما را در تصویر 2 ببینید.

ضربه گیرهای فلزی ، که امکان توسعه را فراهم می کنند. ممکن است به عنوان ضربه گیر متحرک شناخته شوند. در این صورت با فراهم کردن حرکت در وسیله ضربه گیر ، امکان گسترش وجود دارد. دو پیکربندی اصلی به صورت کشویی و غلطکی وجود دارد. هر کدام به تدریج امکان حرکت بیشتری را فراهم می کنند.

ضربه گیر ستون

تصویر 2

ضربه گیر نئوپرن:

ماده ای که از سال 1950 به تدریج بیشتر در ضربه گیری پل یافت می شود ، الاستومر است. اصطلاح الاستومر از پلیمر الاستیک مشتق شده است. به ویژگی ماده برای بازگشت به شکل اصلی خود پس از برداشتن بار اشاره می کند. رایج ترین الاستومرهای مورد استفاده در ضربه گیری پل ، نئوپرن و لاستیک طبیعی هستند. که نئوپرن رایج ترین آنها در ایالات متحده است.| ضربه گیر نئوپرن |

برای مقاومت در برابر فشارهای بالاتر ، ماده الاستومریک ممکن است با لایه های فلزی تقویت شود. چه به عنوان ضربه گیر ثابت و چه بصورت انبساطی مورد استفاده قرار گیرد. ضربه گیر الاستومریک    ممکن است به عنوان ضربه گیری تغییر شکل پذیر تلقی شوند. حرکت چرخشی با تغییر شکل الاستومر تحت بار جابجا می شود. | بالشتک الاستومریک |

ضربه گیر فولادی:

ضربه گیر فولادی  با روکش چند لایه در دهه 1950 برای انبساط حرارتی عرشه های پل ساخته شدند. آنها متشکل از چندین لایه نسبتاً نازک لاستیک که بین صفحات تقویت فلزی موازی باند شده اند تشکیل شده است. عدم انعطاف پذیری نسبی صفحات استیل و مدول فله ای زیاد لاستیک اطمینان می دهد که سفتی در جهت طبیعی به صفحات زیاد است. و ظرفیت تحمل بار ، در این جهت برای پشتیبانی از عرشه پل کافی است ، در حالی که ساخت و ساز حفظ می کند.

استحکام برشی کم لاستیک در صفحه لایه ها ، به طوری که می توان انبساط حرارتی عرشه را با حداقل نیرو جا داد. معمولاً کل ساختار چند لایه و حداقل طرفین توسط یک “لایه پوشش” لاستیک به ضخامت چند میلی متر محصور می شوند. تا سدی غیرقابل نفوذ در برابر خوردگی فولاد را فراهم کنند. استقرار ضربه گیری پلیمری با روکش لاستیکی موفقیت آمیز بوده است.

به نظر می رسد تنها موارد جایگزینی توسط ملاحظاتی غیر از خرابی تحریک شده است. مانند ارتقاء ظرفیت بار پل یا برداشتن ضربه گیر برای تعیین اینکه آیا خواص آن پس از طولانی شدن سرویس تغییر کرده است یا خیر. در موارد اخیر ، معمولاً پاسخ این است. که ، برای ضربه گیری لاستیکی طبیعی (NR) ، سفتی نزدیک به مشخصات اصلی باقی می ماند. ضربه گیری لاستیکی چلروپران با گذشت زمان می توانند سفت شوند . |  ضربه گیر صنعتی |