کاسه نمد | کاسنمد

کاسنمد چیست؟

اجزای اصلی کاسنمدها

جنس آب بند 

کاربرد اب بند  در میل لنگ و پیستون

انواع کاسنمد :

آب بند  سیلیکنی

آب بند چرمی :

آب بند  ACM :

آب بند  NBR :

آب بند  پلی یورتان :

آب بند  PU :

شکل  1کاسه نمد

شکل  2انواع کاسنمد

کاسه نمد

کاسه نمد چیست؟

کاسه نمد یک قطعه یدکی در خودرو می باشد. به کاسنمد معمولا درزگیر هم میگن. در شکل  1کاسه نمد عکس اب بند را می بینید.

خرید کاسه نمد در اصفهان

اجزای اصلی کاسه نمدها

کاسه نمد ها در صورت تحریک و وارد شدن نیرو از طرف دسته و نیز اطراف بسیار واکنش پذیر هستند. به منظور پیشگیری از نابودی و داغون شدن، قسمت های متفاوت اون رو از تیفلون میسازن.

کاسنمد قسمت مهمی از قطعه، همینطور میشه گفت کشسان و کتان آن را تولید میکنند. کشی که قابلیت ارتجاع و نیز منعطف بودن رو به کاسنمد القا میکنه. این قطعه باعث میشه که انتشار ناخواسته ی مواد اون انجام نشه.

کار آب بند و یا واشر ایجاد فاصله میان دو ابزاری است که به شکل دایره ای میچرخند. همینطور در برخی اوقات به شکل ثابت هستند. کار آببند  را میشه اینجوری بیان نمود که مانع ورود آلاینده ها، و همچنین میشه گفت از انتشار مایعات سیستم پیشگیری مینماید.

به منظور گرفتن بیشترین راندمان از این سیستم بایستی شرایط رو به درستی و با دقت بررسی نمود. آببند ها را میشه گفت که از قطعات نازک فولات تولید میکنن. اینکار برای اینه که در مقابل تقه های دسته استقامت کافی را نشان بدهند.

همینطور ساختار کاسنمد از قاطی شده ی ماده های پلیمری و نیز آهن جات میباشه. این اقدام برای این انجام میشه که در موقعیت های متفاوت، ساختار این ابزار نابود و یا معیوب نگردد. برای تست این محصول اصفهان لاستیک آنرا در محیط های سخت مثل دما و یا فشار بسیار و نیز شرایط H2O و نیز HCL بررسی نموده و تست کرده اند.

کاسنمدها در چه نقاطی از خودرو استفاده میگردند؟ نقاطی از ماشین مثل ورودی یا استخراج در صفحه کلاج و قسمت های مختلف خودرو میشه ازش بهره برداری نمود. پس سعی کنید در قسمت های مورد نیاز استفاده ی مفید و کافی را ببرید.

جنس کاسه نمد

کاسه نمد یا سیستم درزگیری عموما ساختاری تفلونی دارد. دلیل ان هم اینه که این اقدام از نابودی و پوسیدگی این ساختار و قسمت های وابسته پیشگیری مینماید. همونجور که تو شکلی 2 انواع کاسنمد میتوانید مشاهده نمائید. انواع و گونه های متفاوتی در مبحث ساختار دارا میباشند.

در حال حاضر به همه ی درزبند های الاستومتری دایره ای که در سایز های متفاوتی در سیستم های استاتیکی متفاوت. مثلا دیزل به خصوص دیزول و گیربکس ماشین به منظور پیشگیری از ورود روغن به خارج پیشگیری میکنند.

موارد مهم در دسته بندی کاسنمدها :

دسته بندی کاسنمد ها پارامتر ها و پاهالم های متفاوتی دارد. در ذیل برخی از این موارد رو میتونید مشاهده کنید.

  • گونه ی موتور های کارکن در داخل اون
  • شرایط محیطی محل استفاده
  • جنس کاسه نمد
  • از لحاظ مایع و سایل درگیر با کاسنمد

صنعت لاستیک سازی

ساخت قطعات لاستیکی

شکل  1کاسه نمد

کاربرد اب بند  در میل لنگ و پیستون

در دو ابتدای آن و تیز در آخر طرف های آن اورینگ که اورینگ قرار دارد، دو کاسه نمد وجود دارد. کارکرد این کاسنمد ها پیشگیری از انتشار روغن و دیگر سیالات به بیرون از سیستم میباشد.

کاسنمد در موتور استفاده ی بسیاری داره. یکی از این کاربرد ها در رنگ و پستان است. پیستان در قسمت بسته و حفاظت شده با سرعت بالایی درحال قعالیت میباشد.

در چنین مواقعی بایستی به منظور پیشگیری از داغون شدن و یا پوسیدگی رینگ نیز دیگر قسمت های دیزل. از روغن های کاری بدون اینکه توقفی داشته باشند استفاده میشود. این اقدام اصطکاک را تا حد زیادی پایین می آورد.

روغن کاریبدون باعث کاهش حرارت شود. در محل حرکت میله اب بند  قرار می گیرد که از نشت روغن به بیرون محفظه جلوگیری می کند.

آب بند

داغون شدن و نیز نابود شدن آببند موجب انتشار مواد در محیط اطراف میگردد. بعضی مواقع هوا درون بسته ی صفحه کلاج گیر میوفتد.

با شروع به کار خودرو، گیربکس به آرامی  حرارتش بالا می رود. فشار داخل محفظه بیشتر شده و به کاسه نمد  فشار وارد می شود  و آن را جابجا می کند.

با جابجایی اب بند  روغن منتشر میگردد. بعد از آن روغن ها را تمیز کرده و برای بهبود کار به آن گیریبکس می زنیم.

انتصاب و اتصال درزگیر خواستار وسایل مهم و ویژه ای است. آب بند  را روی میله متحرک مستقر کنید و بوسلیه ی ابزار کار منصوبش کنید.

ذر حال حاضر قادرید اتصالات را به یکدیگر متصل کنید. بعد از بستن پیچ ها باید اون ها رو کاملا سفت نمائید. قبل از بستن از درست قرار گرفتن کاسنمد اطمینان حاصل نمائید. همچنین شایان ذکره که از اینکه به آببند ضربه و فشاری وارد کنید خودداری کنید. این کار واقعا میتواند به آن آسیب وارد کند.

برای دسترسی آب بند  باید قطعاتی مثل فلا لویل، کلاژ و صفحه کلاژ در آغاز کار open گردند. برای دسترسی آب بند  یا همان درزگیر نیاز به ابزار و وسایل خاصی است .

کاسه نمد

شکل  2انواع کاسنمد

انواع کاسه نمد :

  • آب بند  سیلیکنی :

دراین کاسه نمد جذب روغن پایین است. این نوع آببند ها در دما های 51- تا 179 درجه سیلسیوس کارکرد خیلی عالی ای از خود نشان داده اند.

·        آب بند چرمی :

برای اینکه چرم اتعطاف خوبی بین دو جسم سخت دارد و  قدرت بالایی در گرفتن روغن داراست. در ساخت کاسه نمد میشه از آن استفاده کرد.

این کاسنمد چرمی در حرارتی میان 71- تا 102 درجه سیلسیوس استقامت بینظیری را از خود نشون دادند.

آب بند  ACM :

این کاسنمد مقاومت بالایی در مقابل فشار  دارد. ساختار آن از NRB و lastic acrelic میباشد که بسیار قابلیت های خوبی به این محصول میدهد. عملکرد دمایی آنها تا دمای 151 درجه سیلسیوس است.

 آب بند  NBR :

این دسته از آب بند یکی از مفید ترین و محبوب ترین در بین دسته های این محصول میباشد. این مدل میتونه دمای زیادی در حدود 65 تا 103 درجه ی سیلسیوس را متحمل شود. که این مقدار بینظیر هم هست.

  آب بند  پلی یورتان :

این آببند ها هم از استقامت خیلی خوبی در مقابل فشار و ضربه و نیز جر خوردن دارند. همچنین در مقابل روغن و گریس و اینا نیز میتونه بسیار دوام داشته باشد.

آب بند  PU :

این گونه از کاسنمد ها هم استقامت بسیار زیادی در مقابل فشار دارن. همینطور میشه گفت که در برابر حرارت از 47 تا 101 درجه ی سیلسیوس را متحمل میشوند. پس این مدل نیز بسیار ویژه در بین گونه های این محصول است. این محصول که توسط اصفهان لاستیک تولید شده است بسیار کاربردی است.

قیمت کاسه نمد

کاتولوگ کاسه نمد

کاسه نمد