انواع نوار طولی و راهنمای عایق بندی هوا در منازل.

انواع مختلفی ازعایق بندی هوا وجود دارد زیرا شرایط مختلف باعث ایجاد انواع مختلف آسیب ها می شود. انواع نوار طولی زیر در اختیار صاحبان منازل قرار دارد و بیشتر آنها برای درب یا پنجره قابل استفاده است. |نوار طولی لاستیکی |

همانطور که درشکل 1 نوار طولی می بینیم

چگونه می توان در بین انواع مختلف آسترعایق بندی هوا تمایز قائل شد؟

عایق بندی شکاف درها و درهای پنجره ها می تواند خانه شما را گرمتر کند. و 10 تا 15 درصد در صورتحساب انرژی شما را پس انداز می کند. اما با وجود انواع مختلفی از نوار طولی آسترعایق بندی هوا در فروشگاه سخت افزار. انتخاب مناسب برای یک کار خاص می تواند مانند یک بازی حدس زده باشد. برای کمک به پروژه های سلب آب و هوا ،. ما معمول ترین گزینه ها را با استفاده از مواد و مشخصات تقسیم کرده ایم. تا شما فقط بدانید که برای رهایی از سرد شدن منزل خود چه باید نصب کنید.

نوار طولی

شکل 1:نوار طولی

نوار طولی v

نوارهای فلزی (شکل v)دربرنز، مس، فولاد ضد زنگ و آلومینیوم در دسترس هستند. بیشتر سازندگان بسته های  نوار سیلیکونی فلزی را به صورت رول بسته بندی می کنند. و شامل مهره های لازم برای نصب می شوند. این نوع از عایق بندی هوا مانند یک نصب ساده به نظر می رسد؛ اما به دقت فراوان نیاز دارد.

نوار V، همچنین به عنوان مهر و موم شناخته می شود، نوار طولی اسفنجی و فلزی با دوام است که به شکل “V” خورده و چشمه های شکاف را باز می کند.

از کجا عبور می کند؟

در امتداد طرفین یک پنجره دوجداره یا کشویی؛ در بالا و دو طرف یک درب عبور می کند.

نحوه نصب آن

استفاده از این سلب آب و هوای DIY بسیار آسان است. فقط با قیچی به طول دلخواه برش دهید، سپس پوست بگیرید و بچسبانید. یا با میخ های تمام شده نصب کنید.

فلت

نوار طولی فلت

فلت یکی از غرفه های قدیمی است و بسیار مقرون به صرفه است.  نوار آب بندی

در انواع مختلفی از عرض، ضخامت، کیفیت و رنگ (قهوه ای، خاکستری و سیاه) وجود دارد. نوارهای نمدی معمولاً در محل میخ می شوند.، اما با پشتیبان چسب حساس به فشار نیز در دسترس هستند.

فلز دندانه دار از بین بردن هوای احساس شده یا وینیل است .که محکم بودن فلز را با سهولت کاربرد نمد ترکیب می کند. اکثر تولید کنندگان بسته های هوای دندانه دار فلزی را با رول هایی که شامل مهره هایی برای نصب است. بسته بندی می کنند.

عایق بندی آب و هوا واشر لوله ای از وینیل بسیار انعطاف پذیر ساخته شده است. معمولاً در خارج از جاهایی کاربرد دارد که به راحتی با مکانهای ناهموار مطابقت داشته باشد. با رنگ سفید و خاکستری قابل رنگ نیست زیرا رنگ باعث سفت شدن لوله و انعطاف پذیری آن می شود.

 نوار طولی نمد

نمد به صورت رول فروخته می شود ، بصورت ساده یا تقویت شده با نوار فلزی پایدار. گرچه ارزان است ، اما عمر این محصول زیاد نیست و  معمولاً فقط یک یا دو سال طول می کشد.

از کجا عبور می کند

در اطراف یک درب یا پنجره ارسی؛ دراطراف درب به طوری که در مقابل درب فشرده شود.

نحوه نصب آن

با یک چاقوی ابزار نمد را به طول دلخواه برش داده و سپس در جای مناسب آن با میخ در محل قرار دهید.

به شکل 2 نوار طولی  توجه نمایید.

نوار طولی  فوم

رفع فشار هوا از واشر لوله ای از جنس فوم شامل یک هسته فوم در قسمت لوله ای واشر است.  نوار فوم و نوار لاستیکی آب بندی

خصوصیات عایق کاری و استحکام اضافی را ارائه می دهد. علاوه بر این ، واشر لوله ای پر از کف شکل خود را بهتر از نوع لوله توخالی نگه می دارد. نباید نقاشی شود.

نوار طولی فوم از فوم سلول باز یا بسته یا لاستیک EPDM با پشت چسبنده ساخته می شود. این نوع سلب هوا در عرض و ضخامت های مختلف فروخته می شود .و این باعث می شود حتی بدترین و نازک ترین ترک ها با اندازه نامنظم هم پوشش داده شود. و مانع از عبور هوا شود.

از کجا عبور می کند

بالا و پایین شیارهای پنجره؛ درون قاب های درب قرار می گیرد.

نحوه نصب نوار فوم

طول را برش دهید و در صورت لزوم  در محل مورد نظر بچسبانید.

نوار طولی

شکل 2 نوار طولی

نوار طولی لاستیک لوله، وینیل یا سیلیکون

 

 

نوار لاستیکی آب بندی

لوله، وینیل یا سیلیکون یک مانع هوای مؤثر است. نسخه های ساخته شده از لاستیک اسفنجی و نوار طولی سیلیکونی

باریک یا لوله وینیل به نوار چوبی یا فلزی وصل شده اند. انواع  نوار طولی سیلیکون معمولاً در شیارهای آسیاب شده وارد می شوند.

از کجا عبور می کند

در پایه درها و پنجره ها؛ بالای یا پایین یک پنجره؛ ته درب؛ بین یک درب.

نحوه نصب آن

پوست را بچسبانید. یا از طریق سوراخ های شکاف پیچ کنید. مهر و موم های سیلیکونی به یک کانال ایجاد شده با روتر فشرده می شوند.