نئوپرن چیست؟

بالشتک های الاستومریک، لایه لاستیک پوشیده با فولاد با نام تجاری نئوپرن شناخته می‌شوند.از ویژگی های آنها یا بالشتک‌های الاستومری توانایی تحمل وزن‌های زیاد پل را دارند.لاستیک‌های مصنوعی استفاده شده در سیستم نئوپرن نسبت به نئوپرن‌ ساخته شده با لاستیک‌هایی طبیعی طول عمر کمتری دارند به همین دلیل قیمت این گونه از آنها کمتر می‌باشد.
برای آشنایی بیشتر با این محصول باید گفت نئوپرن خانواده‌‌ای از لاستیک های مصنوعی است که دارای پایداری شیمیایی خوب، انعطاف پذیری دمایی بالا و مقاومت زیاد در برابر ارتعاشات می‌باشد و این عوامل کارایی‌های اصلی این محصول را مشخص می‌کند.

ویژگی ها:

  • نئوپرن می‌تواند مقاومت فشاری بالایی را تحمل کند؛ این مقاومت خوب کاربرد این قطعه را در بسیاری از امور افزایش داده است.
  • انعطاف پذیری زیاد
  • مقرون به صرفه بودن و می توانند هزینه های تعمیر و نگهداری را تا حد زیادی کاهش دهند.
  • بهسازی لرزه ای سازه
  • افزایش استحکام سازه در برابر ارتعاشات
  • قیمت اقتصادی
  • مقاوم سازی سازه در برابر عوامل جوی و محیطی
  • کاهش اثرات ناشی از بارهای مرده
  شماره تماس : 09133188361
  شماره دفتر: 03132336278
آدرس: اصفهان،خيابان دکتر بهشتي،بعد از ۴راه عباس اباد،مقابل جهان بلبرينگ
طراحی سایت اصفهان  – سئو سایت اصفهان

تاریخچه استفاده:

نئوپرنها از سال 1950 بعنوان ابزاری مناسب جهت کاهش و توزیع نیروهای وارده در اثر تردد بر روی پل‌ها و سایر سیستم‌های سازه‌ای استفاده شده است و در طی سال‌های گذشته این محصول با این قدمت امتحان خود را به خوبی پس داده است.
انواع نئوپرن‌هایی هم که توسط لاستیک سازی صنعت اصفهان ارائه می‌گردند، مرغوبیت و پایایی بالایی دارند؛ به گونه‌ای که می‌توان آنها را از نظر کیفییت بی‌رقیب دانست.

همچنین بخوانید:
ورق نئوپرن
ضربه گیر

نئوپرن پل:

یکی از دیگر کاربردهای نئوپرن یا بالشتک های الاستومریک پل در پل هاست. نئوپرن های مورد استفاده از پل باید براساس مقدار بارگذاری آنها طراحی شوند. توصیه می شود پارامترهایی برای افزایش مقاومت این المان در برابر تغییرات جوی مثل اشعه خورشید، باد و .. نیز در نظر گرفته شود. پل ها در برابر نیروهای مکانیکی که به شکل افقی و عمودی به پل وارد می شوند و تنش های ناشی از انقباض و انبساط سازه دچار تغییر شکل می شوند که در دراز مدت می تواند سبب کاهش عمر مفید سازه و تخریب آن گردد به این منظور برای پیشگیری از آسیب های احتمالی از نئوپرن (بالشتک های الاستومری) به عنوان ضربه گیر در پل ها استفاده می کنند. نئوپرن پل ها می تواند از جنس فلز یا لاستیک باشد.