روکش غلطک سیلیکون لمینت گونی بافی

آشنایی با این نوع روکش

روکش غلطک سیلیکون لمینت گونی بافی ازسایش و خوردگی سطح درام غلطک ها جلو گیری می کند و اصطکاک ایجاد می کند. جنس روکش غلطک سیلیکونی از لاستیک یا pvc می باشد و در اندازه و ابعاد مختلف بستگی به نوع سفارش مشتری و کاربرد آن در صنایع تولید می شود. سیلیکون جز نسوز بودن قابلیت فشرده سازی،طول عمر بالا، شفافیت زیاد، مقاوم در برابر آب، حرارت و رطوبت، مقاوم در برابر ترکیبات نفتی و روغن ها، مقاومت بالا در برابر اشعه را دارا می باشد .از همین رو در ساخت غلطک ها و رو کش های سیلیکونی از سیلیکون استفاده می شود .غلطک های سیلیکونی برابر در حرارت مستقیم مقاومت بالایی ندارند اما در برابر حرارت غیر مستقیم از مقامت بالایی برخوردار هستند، این برترین ویژگی این نوع غلطک ها می باشد.

اجزا تشکیل دهنده

روکش غلطک ها اغلب در انواع مختلف تشکیل می شوند ولی اجزا تشکیل دهنده در همه انواع آن شامل موارد زیر است:

  • هسته فلزی
  • گردنه غلطک
  • لایه سخت لاستیکی
  • لایه بیرونی لاستیکی
  • سوراخ تخلیه

تفاوت روکش سیلیکون لمینت گونی بافی

روکش های پلی اورتان ، نئوپرن ، لاستیکی NBR و روکش غلطک سیلیکونی جز انواع روکش غلط می باشند. در این بخش تفاوت و ویژگی این روکش ها را برای شما بیان می کنیم.

روکش غلطک سیلیکونی  : سیلیکون به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت و مواد شیمایی  گزینه ی مناسبی در ساخت این نوع روکش ها است. بیشترین کاربرد را روکش غلطک سیلیکون لمینت در صنعت پارچه و گونی بافی دارد.

روکش لاستیکی NBR:  این روکش ها در پرینترها، رنگ رزی پارچه‌های چاپی و غلطک های در تماس با حلال‌ها استفاده می‌شود.

پلی اورتان : مقاومت بالا در برابر انواع حلال ها، ساییدگی، ترک خوردگی و  از استحکام کششی بالایی برخوردار است.

روکش نئوپرن: در صنعت چاپ برای غلطک چاپ نرم و حکاکی استفاده می‌شود.

 

کاربرد روکش غلطک سیلیکون لمینت گونی بافی

از جمله کار برد های روکش غلطک سیلیکون لمینت گونی بافی استفاده در صنعت گونی بافی می باشد. شاید برای شما سوال باشد که لمینت گونی چیست؟ لمینت یک لایه محافظ پوششی است که بر روی پارچه جهت تولید جمبوبگ و انوع گونی ها (کیسه لمینت) استفاده می شود.سطح لمینت شده مانع نفوذ رطوبت داخل کیسه گونی می گردد و این سطح به هنگام دوخت کیسه و در داخل کیسه قرار می گیرد.گونی های لمینت کاربرد زیادی دارند که از جمله کاربرد های آن به جا به جایی محالح ساختمانی است.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *