ضربه گير صنعتى

ضربه گیر لاستیکی

ضربه گیر و لرزه گیر لاستیکی

ضربه گیر لاستیکی (لرزه گیر لاستیکی) برای کاهش انتقال ضربه به سیستم جهت بکارگیری و نصب در دستگاهها، به علاوه هر مجموعه مکانیکی و غیر مکانیکی  برای کنترل ضربه و جلوگیری از ضربه استفاده می شود. ضربه گیر لاستیکی درواقع انرژی جنبشی شوک را به انرژی دیگر که معمولا گرما است تبدیل می‌کند.
ضربه گیرها و لرزه گیرها در ابعاد و اشکال مختلف وجود دارند. اگر نگاهی به لرزه گیر و ضربه گیر نگاهی انداخته شود انواع ضربه گیرها و لرزه گیرها از ورق فولادی و ورق های لاستیکی تشکیل و ساخته می شوند. افزایش طول عمر با این قطعات لاستیکی با کنترل ضربه و لرزه تضمین شده بوده و مقاومت در برابر تنش های الکتریکی، مقاومت در سیکل های مداوم از خستگی وشکست را افزایش می دهند.

متریال به کار رفته

این قطعات لاستیکی مشابه با سایر محصولات لاستیکی بر اساس میزان تحمل فشار درضربه گیر با متریال لاستیکی بدون فلز و یا ضربه گیر با متریال فلز دار ساخته می شود. عدم استقاده از متریال و جنس مناسب ممکن است باعث عدم کارایی یا آسیب به ضربه گیر شود. ضربه گیرلاستیکی ممکن است از دو نوع لاستیک طبیعی یا لاستیک مصنوعی ساخته می شود. جنس این محصولات بر اساس شرایطی که در آن به کار برده می شودند تعیین می شود. جنس مواد ساخت این محصولات به صورت زیر است :

  • نیتریل NBR
  • سیلیکون EPDM
  • کامپندهای NR لاستیک طبیعی
  • کامپندهای کلروپرن CR
  • SBR لاستیک سنتزی مصنوعی

عملکرد

لرزه گیر لاستیکی از  لرزش و ارتعاش، وانتقال  فشار جلوگیری می کند و  سه کارکرد اصلی را شامل می شود ضد لرزه ، جذب ضربه و تکانهای سخت ، ایزوله کردن لرزه و ارتعاشات.
صنایع لاستیک صنعت اصفهان به ارائه انواع  فروش ضربه گیرها، لرزه گیرها و دمپرهای لاستیکی همانند دیگر محصولات لاستیک سازی می پردازد.


صنعت اصفهان با بیش از ۱۰ سال تجربه در عرصه ساخت و تولید قطعات لاستیکی و پلیمری، کوپلینگ و دیافراگم لاستیکی، طراحی و تولید انواع قطعات لاستیک و پلاستیک حجیم و سنگین وزن.

فروش : ۰۹۱۳۳۱۸۸۳۶۱

مدیریت : ۰۹۱۳۱۱۸۸۶۴۷

info@esfahanrubber.com


انتخاب ضربه گیر لاستیکی یا لرزه گیر لاستیکی

تاثیرگذاری لرزه گیر لاستیکی به فشار و تناوب ارتعاشات بستگی دارد بنابراین در انتخاب نوع لرزه گیرها توجه به این دو پارامتر اهمیت دارد تا بتوان نوع  لرزه گیر را مشخص کرد. می توان با دانستن وزن ماشین که لرزه گیر در آن استفاده خواهد شد ، تناوب و فرکانس ارتعاشات ( شامل تعداد چرخش در هر دقیقه) و تعداد پایه ها و میزانی که نیاز به لرزه گیری است نوع لرزه گیر را مشخص کرد.

  • انتخاب برای تجهیزات یا ماشین آلات چرخشی
  • انتخاب برای کاربرد در پانچها و پرسها
  • انتخاب ضربه گیر لاستیکی برای ماشین آلات کارگاهی عمومی

نمونه های مختلف این محصول

ضربه گیر لاستیکی انواع محتلفی دارد که هر کدام ویژگی ها و کاربرد های خاص خود را دارند. انواع ضربه گیر یا لرزه گیر در صنایع لاستیک سازی صنعت اصفهان طراحی و تولید می شود. انواع مختلف این محصول :

  • ضربه گیرهای نئوپرن
  • ضربه گیرهای صنعتی
  • ضربه گیرهای دیواری
  • ضربه گیر پیچ دار و مهره دار
  • ضربه گیرهای D شکل
  • ضربه گیرهای دایره‌ای، بیضی، مربعی و مستطیلی


استفاده از این محصول چه مزایای دارد؟

ضربه گیر لاستیکی جزو تجهیزاتی است که در فعالیت های صنعتی و غیره کاربرد زیادی دارند. همچنین استفاده از این محصول مزایای زیادی را در بر دارد که در ادامه به چند مورد از این مزایا اشاره می کینم.

مزایای ضربه گیر لاستیکی

  1. از هدر رفتن حرارت جلوگیری می کند
  2. در برابر سیکل های مداوم مقاوم است
  3. نیازی به پیاده کردن درز بند یا واشر روی این قطعه نیست
  4. چنانچه دچار تعییر شکل شود قابلیت بازگشت به فرم اصلی را دارد
  5. در برابر ضربه و شوک انعطاف پذیری بالایی دارند
  6. قابلیت انجام همزمان حرکات جانبی و محوری
  7. امکان نصب و تعویض آسان به دلیل وزن پایین
  8. قابل استفاده در شرایط محیطی مختلف
  9. قابلیت جذب صدا

صنعت اصفهان با بیش از ۱۰ سال تجربه در عرصه ساخت و تولید قطعات لاستیکی و پلیمری، کوپلینگ و دیافراگم لاستیکی، طراحی و تولید انواع قطعات لاستیک و پلاستیک حجیم و سنگین وزن.

فروش : ۰۹۱۳۳۱۸۸۳۶۱

مدیریت : ۰۹۱۳۱۱۸۸۶۴۷

info@esfahanrubber.com


عمده کاربرد ها

ضربه گیر های‌لاستیکی به منظور کاهش حرکت و لرزش تجهیزات در برابر ضربه طراحی و تولید می شوند. استفاده از این قطعات باعث کاهش سر و صدا و آسیب اولیه تجهیزات می شوند. به کار گیری ضربه گیر لاستیکی راهی آسان و کم هزینه برای کاهش خسارات ناشی از ضربه می باشند. همچنین می توان اینطور بیان کرد که برای محافطت و جدا سازی دو سطح بهترین گزینه می باشند. این قطعات در فعالیت های صنعتی و غیر صنعتی به کار گرفته می شوند. عمده کاربردهای این قطعه در الکترونیک، هوافضا، مراقبت‌های پزشکی، ساخت و ساز، حمل و نقل و … می‌باشد. بیشترین استفاده ضربه گیرلاستیکی برای محافظت لبه‌ای، جذب ضربه و در وسایل نقلیه برای محافظت از درب‌ها یا بدنه ماشین در برابر ضربه‌ها و صدمات ناشی از آن می‌باشد.

 

 

ضربه گیر و لرزه گیر لاستیکی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *