لاستیک باتر فلای والو | شیر پروانه ای

چرا باید از شیر پروانه ای استفاده کنیم؟؟

ویژگی های باتر فلای والو

لاستیک باتر فلای | انواع متناسب با نوع عملگر

رابر والو اهرمی

لاستیک باتر فلای از نوع گیربکسی

شیر پروانه ای پنوماتیک

شیر پروانه ای برقی

کاربرد لاستیک باتر

نکات و مزایا شیر پروانه ای

شکل 1 لاسیتک باتر فلای

شکل 2 شیر پروانه ای

لاستیک باتر فلای والو

چرا باید از لاستیک باتر فلای استفاده کنیم؟؟

شیر پروانه ای که به آن باتر فلای والو نیز گفته میشود. این محصول بخاطر کارکر ساده، تند و نیز هزینه ی کم جز پرکاربردترین شیر های کنترلی به حساب می آیند. لاستیک باتر فلای والو عموما تا سایز 6 اینچ با operator اهرمی کار میکند. در سایز های بالاتر از این اندازه عموما بشکل گیربکس دستی است.

شما میتوانید نمونه هایی از این محصول را در شکل 1 لاسیتک باتر فلای والو مشاهده کنید.

در لاستیک باتر فلای والو سیلیکون operator وصل شده به سر شافت و آن وصل است به صفحه. در نتیجه چرخش 90 درجه operator صفحه لاستیک باتر فلای والو باز و بسته میگردد. از خصوصیات شیر پروانه ای میشود به افزایش سرعت حرکت سیال در تایم کم پوینت کرد. در مورد هایی که کنترل و باز و بسته شدن تند شیر پروانه ای مد نظر است، از شیر پروانه ای. با operator پنوماتیک و یا operator برقی میشود استفاده نمود.

در حالتی که خواستیم سیال رو کنترل نماییم، از شیر پروانه ای با operator پنوماتیک با سوییچ باکس و شیر برقی با 6 تا 26 میلی آمپر را میشود با استفاده از plc کنترل نمود. در این مدل، تایم باز و بست با شتاب بیشتری پیش میرود. از شیر پروانه ای با operator برقی استفاده شده است.

لاستیک باتر فلای والو

شکل 1 لاسیتک باتر فلای والو

ویژگی های باتر فلای والو

این لاستیک بخاط دارا بودن آببند سر خود در خطوط انتقال آب مورد بهره برداری قرار میگیرد. از این شیر به منظور کنترل کردن جریان آب بهره برداری میگردد. از فواید این شیر میشود به کم بودن وزن و کنترل ساده ی آنرا نام برد.

دیگر اینکه لاستیک ها با دوران 90 درجه ای دستگیره به سادگی و سرعت باز و بسته میگردند. در اندازه های بزرگ این لاستیک به جای دستگیره ی معمولی از یک جعبه دنده و یک دستگیره . برای کنترل کردن بهره برده میشود.
شیر پروانه ای معمولا به منظور فشارهای پایین مثل آب و فاضلاب کاربرد دارد. که به همین خاطر دارای سیت لاستیکی میباشند. که در برابر اکسید کنندگی آب استقامت خوبی دارند. بعضی از این لاستیکها در استفاده در سیالات خاصی مفید میباشند. مثل اسیدها، بازها و…

لاستیک باتر فلای والو | انواع متناسب با نوع عملگر

رابر والو اهرمی

رابر والو اهرمی ساده ترین گونه ی operator نصب شده روی لاستیک باتر فلای والو است. که شامل یک دستگیره ی ساده و یک دستگیره متحرک میشود. فشار اهرمی متحرک پایین در جهت اهرم بالا باعث میشود شافت متصل به صفحه به سادگی 90 درجه چرخیده شود. در نتیجه سیال عبور داده میشود. برای close به همین ترتیب و در جهت عکس چرخانده میگردد. باتر فلای اهرمی تا اندازه 8 اینچ نصب میگردد. در حالتی که از این سایز بیشتر نیز نصب گردد چرخاندن صفحه با دست دشوار میگردد.

لاستیک باتر فلای والو از نوع گیربکسی

به منظور پر مصرف ترین operator بر روی شیر پروانه ای از اندازه ی 8 اینچ تا اندازه های بیشتر نصب میشود. برای مثال اندازه 78 اینچ operator گیربکس، لاستیک باتر گیربکسی با دو مدل گیربکس کوبل میگردد. شیر پروانه ای گیریکسی حلزونی با فلکه که چرخدنده حلزونی دارد. سپس چرخاندن فلکه نیرو دست توسط چرخدنده حلزونی به شافت و صفحه لاستیک باتر گیربکسی منتقل میگردد. به راحتی چرخش 90 درجه سیال حرکت میکند. در نوع دوم لاستیک باتر فلای والو گیربکسی operator گیربکس پیچی با فلکه کوبل میگردد. گیربکس شیر پروانه ای گیربکسی است که یک پیچ مارپیچ و یک چرخدنده منتقل کننده نیرو را به صفحه مرتبط میکندد. همچنین چرخش به سادگی انجام میگردد.

شما میتوایند دیگر ویژگی های محصول را در شکل 2 شیر پروانه ای مشاهده نمایید.

باتر فلای پنوماتیک

شیر پروانه ای پنوماتیک تحت عنوان سریع ترین شیر پروانه ای در کنترل کردن مسیر سیال کاربرد دارد. شیر پروانه ای با operator پنوماتیک کوبل میگردد. سپس مجدد با نصب سیر برقی 3_5 رو operator پنوماتیک میشود. با سیگنال PLC و نیز با اتصال باد پنوماتیک به operator دستور داد و شیر پروانه ای پنوماتیک را به سادگی کنترل کرد.

شیر پروانه ای برقی

لاستیک باتر فلای والو برقی به منظور حذف اپراتور و اتومات نمودن خطوط پایپینگ استفاده میگردد. رابر والو با operator برقی نسبت به لاستیک باتر پنوماتیک تایم بیشتری برای کنترل شدن نیازمند است. پس پیرو زمان بسته شدن توصیه میگردد. برای کنترل سیال و در شرایطی که زمان کنترل شدن ضروری است از شیر پروانه ای پنوماتیک بهره برده شود.

کاربرد لاستیک باتر فلای والو

از خصوصیات دیگر این شیر به ماکسیمم رساندن شتاب جریان سیال در کمترین زمان و حرکت شیر است. به ویژه درباره ی کنترل فشار سیالات در مخازن یا برج های تحت فشار. و یا این مدل شیرها در تراکم زیاد منتقل سیالات کاربرد دارند.

شیر پروانه ای پیرو اینکه به متریال بدنه و صفحه و سیت در صنعت های آب و فاضلاب بهره برداری میشود. صنعت های گاز و نفت و تاسیسات خانه سازی، صنایع کشف، صنعت کشتی سازی و … کاربرد دارند.

لاستیک باتر فلای والو

شکل 2 شیر پروانه ای

نکات و مزایا

قبل از هر چیز باید به شما اعلان بداریم که شرکت اصفهان رابر بهترین شرکت شیر پروانه ای ولوسیلیکون میباشد. در ادامه میخوانید فواید این محصول را.

شیر پروانه ای با افت فشار سیال بسیار کمی کنترل ها را انجام میدهد.
قطعه های شیر پروانه ای مثل لاستیک آببند و غیره به سادگی قابل معاوضه است.
شیر پروانه ای را میشود به شرایط خط پایپینگ به صورت عمودی، مایل یا افقی متصل نمود.
از لاستیک باتر فلای والو  برای کنترل و قطع وصل بهره برده میشود.