نوار آب بندی

نوار آب بندی

نوار آب‌ بندی یا نوار تفلون (نام متداول اما نادرست با استفاده از نام تجاری) یا نوار PTFE یکی از لوازمی است که در لوله‌کشی به کار برده می‌شود.

نوار آب‌ بندی عموماً از متریال‌های متنوعی از جمله لاستیک، پلاستیک، فلز، PVC، مس، هیدروفیل، بتنونیت و رزین ساخته می‌شوند.
نوار آب ‌بندی، نواری کم ضخامت از جنس پلی تترافلوئورواتیلن (که بزرگترین تولیدکننده‌اش آن را با نام تفلون تولید می‌کند و در ساخت ظروف نچسب هم به کار می‌رود) می‌باشد که برای آب‌بندی محل اتصال لوله‌های حدیده شده از آن استفاده می‌شود.

نوار آب بندی

نوار آب بندی لاستیکی

جنس  نوار آب بند لاستیکی

با توجه به مبحث ما، نوارهای آب‌بند لاستیکی عموماً از لاستیک‌های نیتریل (BUNA-N و NBR)، نئوپرن، سیلیکون، EPDM، SBR ساخته می‌شوند

کاربرد های نوار آب بندی لاستیکی

غالباً به‌عنوان نوار پرکننده، ضربه‌گیر و آب‌بند برای جلوگیری از عبور گرد و غبار، آب و مایعات از محل درزها و شکاف‌ها مناسب هستند و به صورت گسترده در صنایع ساختمانی و صنایع خودروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاربرد در صنایع مختلف

در صنایع مختلف (ساختمانی، هوا و فضا، خودروسازی، مراقبت‌های بهداشتی، حمل و نقل و صنایع دفاعی) برای آب‌بندی قالب‌های بتنی، آب‌بندی درب خودرو، آب‌بندی دور باسکول‌های صنعتی، آب‌بندی سقف و سازه‌های بزرگ، آب‌بندی ماشین‌های شستشوی صنعتی، آب‌بندی درب یخچال‌ها و سردخانه‌ها کاربرد دارند.

دیگر  کاربرد ها

نوارهای آب‌بندی لاستیکی، گذشته از نوع و محل کاربرد، باید به عنوان مانع بین دو محیط، علاوه بر آب‌بندی و ممانعت از ورود آب و گرد و غبار، به‌عنوان عایق صوتی و ضربه‌گیر نیز عمل نمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *