نوار ضد اسید

معرفی نوار ضد اسید لاستیکی

نوار ضد اسید لاستیکی جز محصولات جدید لاستیکی می باشد. نوار ضد اسید لاستیکی یک نوع لاستیک مصنوعی است که مقاومت زیادی در برابر اسید و باز دارد. این نوار دارای چگالی بالایی است همچنین در برابر دمای بالا مقاوم است ، به طوری که تا دمای 120 درجه سانتی گراد را می تواند تحمل کند. با وجود اینکه نوار ضد اسید لاستیکی سخت و متراکم است اما انعطاف پذیری خوبی دارد. معمولا ضخامت این نوار لاستیکی بین 2 تا 10 می باشد. مقاومت و استحکام این محصول با ضخامت آن رابطه مستقیم دارد. طوری که هرچه ضخامت بیشتر باشد مقاومت و استحکامش نیز بیشتر است. نوار ضد اسید لاستیکی دارای مقاومت کششی 50 بار و کشیدگی 300 درصد می­باشد. همچنین این نوار قابلیت فشرده سازی دارد.



مقاومت نوار ضد اسید لاستیکی

عملکرد نوار ضد اسید لاستیکی در دستگاه هایی که در تماس با مواد شیمایی مانند باز و اسید هستند بسیار مطلوب می باشد. همچنین در برابر اشعه ماوراء بنفش ، نورخورشید ، هوازدگی ، قلیاها و سایش از خود مقاومت نشان می دهند. این محصول در کاربرد های مرتبط با آب نیز مناسب می باشد و دچار تغییر در آب شیرین یا شور نمی شود. همچنین توانایی کنترل آب گرم یا بخار با دمای پایین را نیز دارند. نوار ضد اسید لاستیکی در دمای بین 30 تا 120 درجه عملکرد خوبی دارد و حتی در دمای بالا حالت و شکل خود را حفظ می کند. این نوار در برابر فرسودگی نیز مقاوم است و هدایت الکتریکی پایینی دارد.

ویژگی های نوار ضد اسید

  •  خاصیت ارتجاعی نوار ضد اسید لاستیکی باعث شده تا لرزش ماشین های صنعتی و کمک فنر ها را مهار کند.
  • دارای مقاومت در برابر حرارت ، جریان باد ، موادشیمیایی مانند اسیدی و باز ها می باشد.
  • حفظ شکل ظاهری در دمای بالا
  • سخت و انعطاف پذیر بودن
  • خاصیت آب بندی دارد به گونه ای که در آب بندی سقف ها ، دریچه ها ، مخازن و … به کاربرده می شود.
  • مقاومت در برابر اکسیژن و ازن
  • محافظ فولاد یا دیگر سطوح
  • قیمت مناسب نسبت به نوار سیلیکونی
  • مقاوم در برابر تغییر رنگ و ترک خوردگی

کاربرد در صنعت خودرو سازی

نوار ضد اسید لاستیکی در صنایع مختلفی کاربرد دارد که بیشترین کاربرد آن در صنعت خودرو سازی می باشد. این نوار به علت انعطاف پذیری بالا برای درزگیری ، سیستم ترمز ، سپر خودرو و نیز ساخت گلگیر در خودرو سازی کاربرد دارد.  این نوار به عنوان عایق صوتی در درزگیری در ها و پنجره ها به کار برده می شود. همچنین ساخت اورینگ ، واشر ، شیلنگ ها، کمربند ها و عایق کردن اتصالات و سیم ها از دیگر کاربرد های آن در خودرو سازی می باشد.

کاربرد در صنعت ساخت و ساز

این محصول به دلیل داشتن خواص انعطاف پذیری ، دی الکتریک و ضد آب بودن در صعنت ساخت و ساز نیز به کار گرفته می شود. خاصیت عایق بندی و ضد آب بودن آن باعث شده تا در بام ساختمان ها ، درزگیری اتصالات انبساطی ، زمین بازی ، پوشش ضد آب استخر ها ، عایق بندی درب پارکینگ ها ، مخازن  و …. کاربرد داشته باشد. در سیستم های تهویه نیز میتوان از این محصول استفاده کرد.

موارد بیشتر :

دیگر موارد استفاده

از دیگر موارد کاربرد نوار ضد اسید لاستیکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. برای بسته بندی مکانیکی، بار فشرده سازی بالا بر روی فلنج ها
  2. کاربرد در مهر و موم، واشر، پوشش تجهیزات مکانیکی
  3. استفاده در پتروشیمی، نیروگاه ها، سکو نفتی، صنایع الکترونیک، صنایع نظامی
  4.  به عنوان عایق یخچال فریز و رادیاتور کاربرد دارد
  5. کاربرد در نورپردازی‌های ضدآب
  6.  استفاده در تولید لباس های آزمایشگاهی در تماس با مواد شیمیایی

نکته : استفاده از این محصول در برابر روغن‌های روان‌کننده، بنزین‌ها و مواد نفتی توصیه نمی‌شوند.

اطلاع از قیمت

نوار ضد اسید لاستیکی در ابعاد و ضخامت استاندارد و در دو رنگ سفید و مشکی تولید و عرضه می گردد. بیشترین کاربرد رنگ مشکی آن در صنایع و عایق بندی می باشد. همچنین رنگ سفید آن در صنایع غذایی و یا دیگر برنامه و صنایع بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. جهت اطلاع از قیمت این محصول با شرکت صنعت اصفهان تماس بگیرید.

 


صنعت اصفهان با بیش از ۱۰ سال تجربه در عرصه ساخت و تولید قطعات لاستیکی و پلیمری، کوپلینگ و دیافراگم لاستیکی، طراحی و تولید انواع قطعات لاستیک و پلاستیک حجیم و سنگین وزن.

فروش : ۰۹۱۳۳۱۸۸۳۶۱

مدیریت : ۰۹۱۳۱۱۸۸۶۴۷

info@esfahanrubber.com


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *