نوار لاستیکی وایتون

نوار لاستیکی وایتون

لاستیک وایتون چیست؟

قبل از توضیح در مورد نوار لاستیکی وایتون لازم است اول در مورد لاستیک وایتون صحبت کنیم.
این لاستیک با نام تجاری وایتون در بازار به فروش می رسد. دارای مقاومت فوق العاده در برابر اسید ها و باز های قوی و حلال های مختلف و اوزون است. تا دمای ۳۲۰ درجه سانتی گراد مقاوم و پایدار بوده و در برابر اشتعال مقاوم می باشد. در مواردی که کاربرد لاستیک NBR مثل محیط نفتی و هیدروکربنی در دمای بالا امکانپذیر نباشد، از این لاستیک استفاده می شود. از آن در ساخت غلطک، اورینگ، ورق و قطعات لاستیکی استفاده می شود.
شما می توانید برای انتخاب و خرید آب بند ها و نوار لاستیکی وایتون از طریق قسمت محصولات اقدام کنید و قبل از آن انواع محصولات لاستیک سازی از جمله نوارهای طولی لاستیکی را در صنعت لاستیک سازی اصفهان مشاهده نمایید.

نوار لاستیکی وایتون

لاستیک وایتون

ورق و نوار لاستیک وایتون چیست :

وایتون نام تجاری الاستومر های فلئوروکربن ها است . الاستومرهای فلوئوروکربن مقاومت بسیار خوبی در برابر دمای بالا داشته ولی قابلیت فشرده سازی آن ها کم است . این نوع لاستیک مقاومت خوبی در برابر اوزون ، درجه حرارت بالا ، اکسیژن ، انواع روغن های معدنی ، مایعات مصنوعی هیدرولیک ، سوخت ها ، ترکیبات آروماتیک ها و بسیاری از حلال های ارگانیک و مواد آلی و مواد شیمیایی مقاوم است .

محدوده تحمل حرارتی این محصول از 25- درجه فارنهایت تا 400 درجه فارنهایت می باشد . مقاومت حرارتی این محصول در برابر درجه حرارت پایین برای برنامه های استاتیک تحت فرمولاسیون ویژه محدود به دمایی حدود 40- درجه فارنهایت می شود . در شرایط عملیاتی پویا ، کمترین دمای سرویس بین 5 درجه فارنهایت و 0 درجه فارنهایت است . نفوذپذیری این لاستیک در برابر گاز بسیار کم بوده و شبیه به لاستیک بوتیل است .(نوار لاستیکی وایتون)

فرمولاسیون ویژه وایتون باعث شده بتواند مقاومت خوبی در برابر آب ، بخار ، اسیدها و سوخت ها را بهبود بخشد . به طور کلی چهار نوع وایتون وجود دارد که با درصدهای مختلفی از مواد اولیه که در آنها وجود دارد گرید های مختلفی از این محصول را ایجاد کرده است . معمولا انواع وایتون دارای حدود 66 تا 70 درصد فلوئورین در خود می باشند . وایتون گرید A یک دی پلیمر – الصاق دو پلیمر مختلف- از VF2/HFP است ، که حاوی 66 درصد فلورین است .

گرید B یک تری پلیمر از سه نوع متفاوت از پلیمر است که شامل VF2/HFP/TFE می باشد که حاوی 68 درصد فلوئورین بوده و بیشتر برای ساخت واشر و آب بندی استفاده می شود . گرید F وایتون مانند گرید B یک تری پلیمر از VF2/HFP/TFE است که می توان آن را در تماس با سوخت های اکسید کننده اتومبیل ها و وسایل حمل و نقل استفاده کرد که این نوع وایتون دارای 70 درصد فلورین است . در نهایت نوع خاص وایتون است که حاوی GLT ، GBLT ، GFLT می باشد که برای عملیات های اکتشافات نفتی استفاده می شود .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *