ورق لاستیکی SBR

ورق لاستیکی SBR،لاستیک بوتادین استایرن را گاها می توان جایگزین لاستیک طبیعی کرد.این نوع لاستیک یکی از ارزان ترین الاستومرهای مصنوعی عمومی است.
لاستیک SBR  خانواده ای از لاستیک های مصنوعی می باشد که از  استایرن و بوتادین مشتق شده است. با افزودن افزودنی های استایرن و بوتادین به این نوع لاستیک مصنوعی می توان مقاومت در برابر سایش و طول عمر و ماندگاری آن را افزایش داد.
ورق لاستیکی SBR اسـتایرن بـوتادیـن رابـر ورقی است (SBR Rubber Sheet) که در موارد عمومی استفاده می شود و قمیت مناسبی دارد.
در حقیقت تقریبا در حدود نصف لاستیک خودرو ها از انواع مختلف SBR ساخته شده اند.نسبت استایرن – بوتادین بر خواص  SBR  می تواند تاثیر زیادی داشته باشد.  اگر این نوع لاستیک در ساختار خود استایرن بیشتری داشته باشد سختی لاستیک بیشتر خواهد بود.
ورق لاستیکی SBR که میتوان به آن لاستیک هم گفت یک ماده ارزان قیمت است که به دلیل قیمت آن در تولید  محصولات لاستیکی گوناگونی استفاده می شود.
ورق لاستیکی SBR همانند لاستیک طبیعی است و دارای خواصی مشابه لاستیک طبیعی است ولی مقاومت آن بیشتر از لاستیک طبیعی بوده  و دچار سایش کمتری نیز می شود.

ورق لاستیکی SBR

ویژگی های ورق لاستیکی SBR:

حالت کشسانی و ارتجاعی بالا
انعطاف پذیری بالا که موجب افزایش استفاده در بخش های مختلف
مقاومت بالای ورق لاستیکی SBR در برابر سایش
برابر حرارت و ترک خوردگی نیز می توان بر روی این گونه لاستیک ها حساب ویژه ای باز کرد.

کاربرد لاستیک SBR:

به کار رفتن در تایر خودروهایی چون کامیون ف اتوبوس و همچنین تایر هواپیما و سایر تایرهای خودرو
روکش سیم ها و کابل های برق
شیلنگ صنعتی
نوار نقاله
برای آب بندی آب و درزگیری نیز می توان از SBR استفاده کرد.

مزایای لاستیک SBR:

 لاستیک SBR در مقایسه با لاستیک های طبیعی از مزایای اضافه تری برخوردار هستند. لاستیک مصنوعی همچنین به دلیل مقاومت در برابر گرما و تحمل درجه حرارت بالا نسبت به لاستیک طبیعی برتری دارد. با این وجود ، استفاده از لاستیک مصنوعی در مصارفی که شامل : اسیدهای قوی ، روغن ها ، ازن ، چربی ها، هیدروکربن و گریس هستند ، توصیه نمی شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *